Vegetarische maaltijden

Wat is vegetarisch ?

Een vegetariër eet in principe geen producten van gedode dieren. Dat wil zeggen, geen vlees, vis, gevogelte, schaal- en schelpdieren, ook niet als toevoeging in een product. Bij een goed samengestelde vegetarische maaltijd is het mogelijk om zonder vlees of vis alle benodigde vitamines en mineralen binnen te krijgen. Er zijn wel een aantal aandachtspunten, zoals vitamine B12 en ijzer. Normaliter is vlees een grote bron van ijzer, maar aangezien dit niet wordt gegeten moeten er andere bronnen worden aangesproken zoals brood, granen, groente, peulvruchten, eieren en vleesvervangers. Vitamine B12 zit alleen in dierlijke producten. Bij het niet consumeren van kaas, melk en eieren is het moeilijk om een adequate hoeveelheid binnen te krijgen van vitamine B12.

Met vegetariër bedoelt men doorgaans lacto-ovo-vegetariër. Deze persoon eet doorgaans géén vlees, vis, schaal- en schelpdieren of gevogelte, maar wel zuivel en eieren. Een minderheid is de lacto-vegetariër (wel zuivel, geen eieren,) of ovo-vegetariër (geen zuivel, wel eieren). Mensen die geen vlees, maar wel vis eten, worden pescotariërs of semivegetariërs genoemd.

Onze richtlijnen

De maaltijden uit het vegetarische assortiment bevatten geen vlees, vis, schaaldieren en gevogelte. In het assortiment zijn wel producten zoals kaas, producten op zuivelbasis en eieren opgenomen. Lacto-vegetariërs en ovo- vegetariërs worden dan ook geadviseerd te kijken naar de veganistische mogelijkheden binnen ons assortiment. 

Sorteren op:
Weergegeven:
Weergeven 1 t/m 49 van in totaal 49